Каса: (067) 329-98-30
Про фільм
Вік:
ЗА
Оригінальна назва:
The white bird marked with black
Режисер:
Юрій Іллєнко
Дата виходу:
27.08.2025
Мова:
українська мова
Жанр:
Мелодрама
Тривалість:
1:39
Виробництво:
Україна, Кіностудія ім. О.П.Довженка, 1970р.
Сценарій:
Юрій Іллєнко, Іван Миколайчук
У головних ролях:
Лариса Кадочникова, Іван Миколайчук, Богдан Ступка, Михайло Іллєнко, Олександр Плотніков, Джемма Фірсова, Костянтин Степанков, Наталія Наум
1937 рік. Багатодітна гуцульська родина Дзвонарів мешкає в злиденному селі поруч румунсько-польського кордону. Троє старших синів — Петро, Орест і Георгій — разом з батьком грають в невеличкому оркестрі, ходять в батраки до «господарів» та кохають одну на троїх дівчину, Дану. Вже зараз гірськими селищами ходять чутки, що незабаром сюди дістанеться «совіцька» влада. З появою Рад зникають прикордонні стовбури, але починається війна, а з нею — розбрат поміж Дзвонарів і трагічні, нечувані зміни.
Завдяки Івану Миколайчуку, який є автором первісного задуму та співавтором сценарію «Білого птаха», тональність фільму дещо інша у порівнянні з попередньою роботою режисера — «Вечір на Івана Купала». Замість гоголівського козацького абсурду та барвистих філософських алегорій — похмура, прадавня гірська мистика, шалений вир народного співу та танцю і рефлексія з приводу вже не «романтичної», а нещодавної, досі болючої історичної ери. Образ Ореста, брата, який у війні бере сторону повстанської армії, Миколайчук мріяв втілити сам, але наштовхнувся на заборону — небажаними виявились потенційні паралелі з Шевченком («Сон»). Саме завдяки цьому на кіноекрані вперше з’явився 30-річний львівський театральний актор Богдан Ступка, на чиєму майже шекспірівському прочитанні образу антигероя тримається емоційний лад стрічки.
Стрічка з ефектною назвою, що сьогодні викликає непередбачені асоціації з джалло, вчасно потрапила до програми Московського кінофестивалю, здобувши Золоту медаль головного радянського кіносмотру і бурхливо схвальну критику; так сталася єдина до часів перебудови впевнена перемога Юрія Іллєнка над цензурою. Фільм, який відбудовано у лінійній романній формі, відповідає стилистичним, а значною мірою — й ідеологічним вимогам доби; але смілива розстановка акцентів зсуває глядацький фокус, змушує побачити замкнений гуцульський всесвіт очима дитини та дорослого, чоловіка та жінки, комуніста та священика. Маргіналізована Західна Україна несподівано заговорила своїми — різними — голосами.
Оператор: Вілен Калюта
Художник: Анатолій Мамонтов
Музика: Народний оркестр села Глиниця
Тапніть, щоб дізнатися більше
«Поетичне кіно. Розквіт» Камінний хрест
LectureSDH
Супермен
SDH
3DSDH
SDH
Золота лихоманка
ENGUaSUB
Смурфи
SDH
SDH
Саван
SDH
SDH